Fundació Puigvert i Fundació Kalida col·laboren en el suport psicosocial dels i les pacients oncològics

10/04/24

Les dues entitats signen un conveni de col·laboració per a l'acompanyament de pacients amb càncer de pròstata, càncer de bufeta i càncer renal, entre altres malalties oncològiques

La Fundació Puigvert i la Fundació Kālida han signat un acord de col·laboració per a sumar esforços en el suport psicosocial a les persones amb càncers urològics i renals, els seus familiars, cuidadors/es, amics/gues i entorn. Les dues entitats tenen previst organitzar activitats informatives grupals impartides per professionals sanitaris i psicosocials per a tractar aspectes relacionats amb la salut de les persones en tractament oncològic, així com la cessió d'espais per a dur-les a terme.

Fundació Kālida ofereix un model d'acompanyament psicosocial de manera gratuïta i sense cita prèvia, emmarcat físicament en unes instal·lacions concebudes com a “arquitectura que cura” i integrades en el conjunt hospitalari Sant Pau-Fundació Puigvert.

Durant l'any 2023 el centre Kālida Sant Pau ha atès prop de 2.000 persones i ha realitzat unes 10.000 visites.

Fundada en 1961 com a entitat privada sense ànim de lucre, la Fundació Puigvert és un hospital monogràfic especialitzat en el diagnòstic i tractament de malalties urogenitals, renals i reproductives. La seva Unitat d'Urologia Oncològica és una de les més prestigioses del país, particularment, en el tractament del càncer de pròstata, càncer de bufeta i càncer renal, entre altres patologies.

Dotada d'un Servei de Psicologia Clínica pioner i especialitzat a atendre, informar i acompanyar a pacients renals i urològics/as i a les persones del seu entorn, la Fundació Puigvert formalitza a través d'aquest conveni el seu compromís amb la Fundació Kālida en el suport biopsicosocial als i les pacients oncològics/as.

A la foto, d'esquerra a dreta: Joan Reventós - Director de Fundació Kālida , Helena Ris - Presidenta del Patronat de Fundació Puigvert i Ramon Massaguer - Director General i Patró Delegat

Sis activitats grupals previstes durant l'any 2024

Durant l'any en curs, la Fundació Puigvert té previst cedir personal sanitari expert en diferents àmbits de les malalties oncològiques, per a contribuir i sumar el seu coneixement i experiència al programa de suport psicosocial integral que KĀLIDA desplega en el centre Kālida Sant Pau, mitjançant activitats dirigides a grups de pacients interessats/des en aspectes de la salut oncològica.

Consistiran en sessions d'una hora i mitja, abordant els diferents tipus de càncer uro-nefrològics i les seves conseqüències en la salut sexual i reproductiva, així com l'experiència pacient en el seu enfocament biopsicosocial.

Els temes de les sessions d'enguany seran:

• Hàbits saludables amb la sessió “Posem-nos en forma” del Programa Aula del Pacient de la Fundació Puigvert
  • Salut sexual i embaràs en persones amb malaltia renal crònica del Programa Aula del Pacient de la Fundació Puigvert
  • Sexualitat per a persones amb càncer de pròstata i amb càncer urològic en general - dues sessions dinamitzades per Francesc Maestre, Director del Servei de Psicologia Clínica de la Fundació Puigvert
  • Sexualitat per a persones amb càncer de mama - dues sessions dinamitzades per la Dra. Mònica González, Cap de la Unitat de Disfunció Sexual Femenina de la Fundació Puigvert

Informació relacionada