Antonio Rosales Bordes

Cap Clínic

El Dr. Rosales és Cap Clínic de la Unitat d'Urologia Oncològica del Servei d'Urologia.

Doctorat en Medicina i Cirurgia, té més de 30 anys d'experiència com a uròleg i una àmplia formació en diferents camps de l'especialitat com la cirurgia robòtica i el trasplantament renal.

Les seves àrees d'interès i especialització són la cirurgia oncològica laparoscòpica i robòtica i el trasplantament renal. Al llarg de la seva carrera, ha compaginat la seva activitat assistencial amb la docència com a professor en tècnica quirúrgica laparoscòpica, així com amb l'activitat científica i de recerca, contribuint activament en diversos projectes de recerca.

Ha participat com a ponent en múltiples congressos i reunions científiques d'urologia, tant nacionals com internacionals, amb més de 200 treballs presentats, alguns d'ells premiats. És també autor de més de 50 publicacions científiques i coautor de capítols de llibres sobre l'especialitat i autor i coautor de més de 100 vídeos científics. Ha estat Coordinador Nacional del Grup d' Endourología, Laparoscòpia i Robòtica Urològica de la Asociación Española de Urología.

Ha participat com a ponent en múltiples congressos i reunions científiques d'urologia, tant nacionals com internacionals, amb més de 200 treballs presentats.
Autor de més de 50 publicacions científiques i coautor de capítols de llibres sobre l'especialitat i autor i coautor de més de 100 vídeos científics.
Cirurgià professor en tècnica quirúrgica laparoscòpica.

Coordinador Nacional del Grup d'Endourología, Laparoscòpia i Robòtica Urològica de la Asociación Española de Urología (2016-2020).
Premi J.M. Gil-Vernet de la Reial Acadèmia de Medicina per la seva tesi doctoral "Desarrollo de la uretra anterior y del tejido eréctil del pene", 1993.
Premi Joan Figols a la millor tècnica quirúrgica per al vídeo el DIT o dit endoscòpic. Primera experiència en prostatectomia radical laparoscòpica en humans. XV SIMPOSI DE LA SOCIETAT CATALANA D’UROLOGIA 20-22 de novembre de 2009.
Premi cistoscopi de plata a la millor comunicació de la reunió per la presentació del vídeo: "Optimización de la prostatectomía radical robótica anatómica y conservación de bandeletas neurovasculares". XXI Reunión Nacional de Litiasis, Endourologia y Laparoscòpia Urològica. Càdiz, 28-30 enero, 2009.
Premi a la millor idea 2009 de Diari Mèdic. Atorgat als doctors Antoni Rosales i Josep Salvador pel Trasplantament renal per laparoscòpia. Barcelona, desembre 2009.
Tercer premi al millor vídeo: "Abordaje combinado laparoscópico y cirugía abierta conservadora en la masa renal compleja". Atorgat en el LXXIV CONGRESO NACIONAL DE UROLOGÍA (AEU) València, 12-15 juny 2009.
Premi al millor vídeo. "Uretero-ureterostomía en estenosis de uretra trasplantado". Atorgat en el LXXV CONGRESO NACIONAL DE UROLOGÍA, Bilbao, 11-14 juny, 2010.
Premi al millor treball publicat l'any 2009 en la revista Actes Urològiques en l'apartat de cartes científic-clíniques. "Nefrectomía parcial laparoscópica en riñón trasplantado". Atorgat en el LXXV CONGRESO NACIONAL DE UROLOGÍA, Bilbao, 11-14 juny, 2010.
Premi “Rafael Gutiérrez del Pozo” al millor audiovisual en tècnica quirúrgica, atorgat per la Fundación para la Investigación en Urología a Bilbao, 4 de juny de 2010.
Premi al millor treball científic publicat en qualsevol mitjà. "Factores clínicos predictivos de evolución desfavorable en pacientes con estadio pT0 en cistectomía radical". XVIII SIMPOSI DE LA SOCIETAT CATALANA D’UROLOGIA. Lleida, 25 a 27 novembre de 2011.