Personatges de la il·lustradora i artterapeuta, Anna Llenas, protagonistes de la planta d'hospitalització pediàtrica de la Fundació Puigvert

07/09/23
  • L'autora, Anna Llenas, ha cedit il·lustracions de la seva nova obra, “El Monstre de Colors. Doctor d'Emocions” per executar un projecte decoratiu amb finalitat terapèutica a la unitat d'hospitalització pediàtrica
  • La Unitat d'Urologia Pediàtrica de la Fundació Puigvert es centra tant en el diagnòstic i tractament de les patologies urològiques en nens, nenes i adolescents, com en les malformacions genitourinàries congènites o tumors urològics en la infància
  • Les patologies urològiques en població pediàtrica solen requerir moltes intervencions quirúrgiques, amb tot el què impliquen, així com llargues estades a l'hospital, d'aquí ve que la gestió emocional sigui tan necessària.

Barcelona, 7 setembre 2023.-Tots els nens i nenes de la planta d'hospitalització d'urologia pediàtrica de la Fundació Puigvert mitigaran algunes de les pors que s'experimenten, de manera natural, durant un ingrés hospitalari, amb el Monstre de Colors i la seva amiga Nuna, tots dos personatges creats per l'autora barcelonina Anna Llenas.

Coincidint amb el llançament comercial del conte “El Monstre de Colors. Doctor d'emocions” de l'editorial Flamboyant, la Fundació Puigvert, centre d'excel·lència per al diagnòstic i tractament de les patologies urogenitals i renals, inaugura la remodelació de la planta d'hospitalització pediàtrica amb les il·lustracions cedides per l'autora, Anna Llenas, qui ha manifestat: “estic molt contenta que aquest llibre i les seves il·lustracions puguin ajudar als i les pacients que s'enfronten diàriament amb emocions com la por, la tristesa, l'ansietat o la confusió. Tant de bo pugui ajudar-los a comprendre millor aquestes emocions i a treballar-les”.

El personatge principal, El Monstre de Colors, és un doctor que ajuda a curar les emocions, sobretot aquelles que costen de gestionar. Després de reconèixer-les i identificar-les pel seu nom, El Monstre de Colors proporciona a la seva amiga Nuna eines per a gestionar-les. En aquest sentit, apunta l'autora, “el personatge que he creat té una finalitat terapèutica, ja que, des del meu punt de vista, l'art i les il·lustracions també tenen efectes curatius sobre les persones i és un bon complement a la tasca assistencial i l'excel·lència clínica de l'equip de la Fundació Puigvert”.

La Unitat d'Urologia Pediàtrica se centra tant en el diagnòstic i tractament de les patologies urològiques en nens, nenes i adolescents, com en les malformacions genitourinàries congènites o tumors urològics en la infància. Aquesta atén més de 250 pacients pediàtrics amb litiasis renals per malalties metabòliques o hereditàries rares i realitza el seguiment integral, des del naixement fins a l'edat adulta, de més de 150 pacients amb extròfia vesical i més de 200 nens amb hipospàdies proximals i complexes a l'any. “Aquestes malalties requereixen moltes intervencions quirúrgiques i estades prolongades a l'hospital, un procés que els nens i nenes poden viure amb estrès, d'aquí ve que la gestió emocional sigui fonamental”, explica la Dra. Anna Bujons, Cap de la Unitat d'Urologia Pediàtrica de la Fundació Puigvert.

Aquesta iniciativa se suma al propòsit de la Fundació Puigvert per a oferir una atenció integral i humanitzada als seus pacients. “Espero que l'adaptació d'aquest espai ajudi a alleugerir l'estrès que genera l’hospitalització i transformi l'experiència en una vivència d'autoaprenentatge emocional. Des de la Fundació Puigvert, volem atendre les necessitats psicosocials dels nens i nenes i de les seves famílies, així com vetllar pel seu benestar emocional”, explica el Sr. Ramon Massaguer, patró delegat i director general de la Fundació Puigvert.

La Fundació Puigvert, centre de referència en Urologia Pediàtrica

A causa de la seva experiència i supraespecialització, la Fundació Puigvert forma part de la xarxa europea eUROGEN, dedicada al diagnòstic i tractament de les malalties uro-recte-genitals rares i complexes.

Així mateix, és una Unitat de Referència del Sistema Nacional de Salut (CSUR) del  Complexe Extròfia-Epispàdies, un espectre de malformacions genitourinàries amb diferents graus de gravetat, que poden afectar el sistema musculoesquelètic, urinari, reproductiu i tracte intestinal, i que produeixen alteracions urinàries, sexuals i reproductives.

Sobre l'autora, Anna Llenas

Anna Llenas és llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Autònoma de Barcelona i graduada en Disseny Gràfic per l'Escola Superior de Disseny i Art Llotja de la capital catalana. Posteriorment, es va especialitzar en il·lustració a l'Escola Eina i va crear els seus propis projectes de disseny, que comercialitza a través de diferents canals. "El Monstre de Colors" va ser el primer àlbum que va signar com a autora i il·lustradora. Aquest ha aconseguit èxit internacional i porta venuts a tot el món 6.000.000 exemplars i s'ha publicat en 40 idiomes.

Informació relacionada