Mónica Furlano

Metgessa Adjunta

Malalties Renals Minoritàries

La Dra. Mónica Furlano és Metgessa Adjunta del Servei de Nefrologia.

Graduada en Medicina per la Universitat de Rosario (l'Argentina) en 2006, és nefròloga i Coordinadora de la Secció de Malalties Renals Hereditàries de la Fundació Puigvert. En 2020 es va doctorar en Medicina en la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) amb la qualificació "Cum laude".

És experta en la IKD autosòmica dominant, especialment en la Síndrome d'Alport i la Malaltia Renal Poliquística. Va rebre una beca de recerca per la Sociedad Española de Nefrología i una altra ajuda per la Societat Catalana de Nefrologia per a formar-se en malalties genètiques renals en el Institut des maladies génétiques (IMAGINI) de l'Hospital Necker de París durant 2015. Aquest treball va ser premiat per l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears en 2016.

Ha rebut diferents premis com el 2° Premi de la XIII Edició de Casos Clínics sobre Hipertensió Arterial i Risc Cardiovascular (2012) i el Premi al millor treball sobre la Síndrome d'Alport presentat en el Workshop Internacional de Síndrome d'Alport (2017).

És autora i coautora de publicacions en capítols de llibres, revistes nacionals i internacionals.

Pertany al Grup de Treball de Malalties Renals Hereditàries Europeu (ERA-EDTA WGIKD), al de la Sociedad Española de Nefrología (GTERH) i al de la Societat Catalana de Nefrologia (RenHerCat).

És autora i coautora de publicacions en capítols de llibres, revistes nacionals i internacionals.

2° Premi de la XIII Edició de Casos Clínics sobre Hipertensió Arterial i Risc Cardiovascular (2012).
Premi al millor treball sobre Síndrome d'Alport presentat en el Workshop Internacional de la Síndrome d'Alport (2017).
Membre del Grup de Treball de Malalties Renals Hereditàries europeu (ERA-EDTA WGIKD).
Membre del Grup de Treball de Malalties Renals Hereditàries de la Sociedad Española de Nefrología (GTERH).
Membre del Grup de Treball de Malalties Renals Hereditàries de la Societat Catalana de Nefrologia (RenHerCat).