La Fundació Puigvert commemora el 15 aniversari de l'arribada del robot Da Vinci a Espanya

03/12/20
  • En 2005 la Fundació Puigvert es va convertir en el primer hospital de tot l'estat espanyol a disposar del robot Da Vinci.
  • Durant aquests 15 anys s'han dut a terme unes 1.500 cirurgies robòtiques urològiques, que han millorat la qualitat de vida dels pacients.
  • L'Entitat ha llançat un audiovisual on professionals de la Fundació expliquen el funcionament del robot i es recull el testimoniatge de pacients.

Barcelona, 3 de desembre de 2020.- La Fundació Puigvert va ser el primer hospital de tot l'Estat a disposar, fa 15 anys, del robot Da Vinci. Amb aquesta tècnica robòtica ja ha dut a terme unes 1.500 cirurgies urològiques, especialment, com a tractament oncològic però, també, en trasplantament de ronyó o en algunes malalties pediàtriques, millorant la qualitat de vida dels pacients.

A fi de commemorar l'efemèride, l'Entitat ha llançat aquest matí un audiovisual, conduït per l'actor i presentador José Corbacho, en el qual professionals de la Fundació expliquen el funcionament del robot i els beneficis per a professionals i pacients. El vídeo també recull el testimoniatge destacat de Xavi Pascual, entrenador de l'equip d'handbol del FC Barcelona, i de Miguel Rodríguez, president del Grup Festina Lotus, tots dos intervinguts amb aquesta tècnica de cirurgia mínimament invasiva.

Ja es pot accedir a l'audiovisual en el següent enllaç:

Beneficis de la cirurgia robòtica per a pacients

El sistema quirúrgic robotitzat Da Vinci és una aplicació robòtica que permet al cirurgià operar de la forma menys invasiva possible i amb la major precisió i seguretat. Això comporta múltiples beneficis per al pacient, com a cicatrius mínimes, menor dolor postoperatori i, per tant, la necessitat de menys medicació, menor temps de recuperació i menys dies d'estada hospitalària, entre altres.

Funcionament del robot Da Vinci

El cirurgià s'asseu davant una consola equipada amb un visor 3-D i d'uns comandaments ergonòmics, comparables en habilitat a la mà humana. Mitjançant aquests comandaments, el cirurgià transmet les
instruccions al robot situat al costat de la taula d'operacions que, a través de dos braços, reprodueix amb precisió els seus moviments i executa l'operació. Un tercer braç sosté una cambra
endoscòpica en 3-D.

Pioners en cirurgia robòtica

A més de ser el primer centre en l'Estat, en 2005, a adquirir i operar amb el robot Da Vinci, la Fundació Puigvert va dur a terme, aquest mateix any, la primera prostatectomia radical robòtica a Espanya. L'Entitat també va ser pionera en utilitzar, al 2007, el robot Da Vinci per a intervencions pediàtriques i en la realització de la primera cistectomia feta amb robot Da Vinci a Espanya en 2008. En 2010 va dur a terme la primera extracció de ronyó de donant viu amb el robot Da Vinci en tot l'Estat i, dos anys més tard, la primera retransmissió en directe a Espanya d'una cistectomia radical robòtica. En 2015 la Fundació Puigvert va fer el primer trasplantament renal complet amb cirurgia robòtica a Europa.

Informació relacionada