Eduard Ruiz Castañé

Director de Servei

Andrologia

El Dr. Eduard Ruiz Castañé és Director del Servei d'Andrologia.

Es va llicenciar en Medicina en 1979 en la Universitat Central de Barcelona i en 1984 va obtenir, en la mateixa Universitat, la seva especialització en Cirurgia General i Digestiva. Posteriorment, a la Universitat Autònoma de Barcelona (Fundació Puigvert) va realitzar la residència en Urologia i la superespecialització en Andrologia, finalitzant aquesta etapa formativa en 1988.

En els anys 1988-89 va estar com a Fellow al Boston University Hospital i en el Cornell Research Unit Hospital, a Nova York. A més, va realitzar algunes estades curtes a l'Hospital Sant Giuseppe de Milà i en la Universitätsklinik a Berlín.

És també Director del EAA Centre de Barcelona i Co-Director/Coordinador de l'únic Màster d'Andrologia Clínica que existeix a Espanya des del 2012. Ha organitzat més de 100 cursos i jornades de la seva especialitat tant a nivell nacional com internacional, així com la realització de Workshops Internacionals amb presència d'alumnes i professorat de tots els països del món. Així mateix, ha presentat més de 500 ponències i lectures en sessions plenàries de Congressos Nacionals, Europeus així com en països asiàtics, als EUA i Sud-amèrica, sobre temes relacionats amb la infertilitat masculina,  disfunció erèctil, malaltia de Peyronie, etc.

A més, és revisor de diverses revistes internacionals amb alt factor d'impacte i ha participat en l'edició de guies clíniques de la seva especialitat. Ha publicat també més de 50 articles sobre urologia i andrologia i ha participat i participa com a Investigador Principal (IP) en estudis clínics multicèntrics sobre temes relacionats amb Andrologia. A causa del prestigi obtingut, ha estat Advisor de diverses companyies farmacèutiques i del Govern Espanyol en temes de sexualitat masculina.

Activitat docent i científica

Director del Grup de Recerca Andrològica de l’Institut d’Investigació Biomèdica (IIB) Sant Pau, des de maig del 2009.
Professor Clínic Associat de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en l’especialitat d’Andrologia.
Responsable espanyol de la gestió de fons europeus en Andrologia – ANDRONET COST.
Chair i President LOC (Local Committee) del European Congress of Andrology, ECA2022. 19-21 Octubre 2022, Barcelona.
Director del 18è Curs d’Andrologia. Salud Reproductiva i Sexual. Salut de l’home. 19 Octubre 2022, Fundació Puigvert, Barcelona.

Distincions

Premi 'Frans Debruyne Life Time Achievement Award' de la EAU (2022).
Membre del Executive Council (ExCo) de l'Acadèmia Europea d'Andrologia (EAA), des del 2018.
Membre de la Junta (Board) de la EAU Section of Andrological Urology (ESAU).
Membre associat de la EAU Section of Genitourinary Reconstructive Surgeons (ESGURS).
Director de l'Àrea d'Urologia Sexual i Reproductiva de la Confederació Americana d'Urologia (CAU), des del maig del 2022.
En 2008 va aplicar per primera vegada a Europa una nova tècnica de reconstrucció total de penis. A més, va ser l'introductor de la vasectomia sense bisturí a Europa l'any 1988.

Demanar cita o segona opinió mèdica:

Pots contactar amb nosaltres emplenant el següent formulari i ens posarem en contacte tan aviat com sigui possible.

O truca’ns al +34 93 416 97 07 8h-20h de dilluns a dijous i 8h-18h divendres
O contacta'ns per e-mail a: barcelonacentreprivat@fundacio-puigvert.es