La Fundació Puigvert i Mans Unides Barcelona, unides per millorar la atenció i la formació sanitària al Camerun

27/01/23
  • La institució sanitària i l’ONGD signen un conveni de col·laboració en les àrees sanitària i educativa, fonamentals per garantir el desenvolupament sostenible, i el projecte pilot serà al Camerun, on la qualitat dels serveis sanitaris està lluny dels estàndards internacionals

Barcelona, gener de 2023. La Fundació Puigvert, institució sanitària amb reconegut prestigi internacional, especialitzada en patologies urogenitals, ha signat un conveni de col·laboració amb l'ONGD Mans Unides Barcelona per mitjà del qual desenvoluparà projectes relacionats amb la cooperació al desenvolupament, principalment a les àrees sanitària i educativa. Concretament, la Fundació Puigvert es compromet a fer intervencions concertades i accions de formació a metges i infermeres, així com a contribuir a l'aportació de mitjans tècnics moderns que possibilitin operacions poc invasives. Aquestes actuacions es portaran a terme en projectes sanitaris que fa possible  l’ONGD Mans Unides Barcelona.

El primer país a comptar amb un projecte d'aquest tipus serà el Camerun, on la qualitat dels serveis sanitaris dista molt dels estàndards internacionals. Mitjançant el projecte "ENERGIA NETA I ACCÉS A CURES SANITÀRIES DE QUALITAT A KRIBI", promogut pel nostre soci local lnsolàfrica, i amb la col·laboració de la Fundació Puigvert i la Fundació Elecnor, s'actuarà a l'escola d'infermeria d'Insolàfrica i a l'hospital de districte, on

• s'instal·laran plaques solars (juntament amb unes bateries acumuladores i un convertidor inversor que regula el corrent perquè sigui estable) en el centre mèdic, per assegurar els serveis sanitaris i el funcionament de tot el material mèdic i quirúrgic.

• s'instal·laran equips de diagnòstic especialitzat (torre endoscòpica, raigs X i ecògraf)

• i es realitzaran intervencions de patologies urogenitals prèviament concertades i es formarà a personal sanitari.

Durant l’acte de signatura del conveni, Ramon Massaguer, director general i patró delegat de la Fundació Puigvert, ha valorat “molt positivament” l’acord, tot destacant “el suport de la Fundació en els projectes solidaris de cooperació internacional”; i Mireia Angerri, presidenta de Mans Unides Barcelona, ha declarat que a l’ONGD se senten “molt agraïts i acompanyats” quan troben “socis experts del nostre entorn, com la Fundació Puigvert, que es volen involucrar en els nostres projectes sanitaris de cooperació al desenvolupament”.

Incorporació de la Fundació Puigvert al grup “Som Responsables”

Amb la signatura d’aquest conveni, la Fundació Puigvert s’incorpora al grup "Som Responsables", d'empreses socialment compromeses de l'ONG Mans Unides. També suposa una clara aposta de la Fundació pel desenvolupament inclusiu, creant ponts de col·laboració cap als països del Sud, duent a terme una activitat assistencial de qualitat i potenciant l'educació i la divulgació sanitària, així com la col·laboració amb altres professionals del món sanitari. Perquè la responsabilitat social és cosa de tots, la Fundació vol insistir a potenciar accions ètiques i beneficioses per a la societat.

Informació relacionada