Agua de Benassal posa en valor el llegat del Dr. Antoni Puigvert

22/03/23
  • La Fundació Puigvert i Agua de Benassal signen un acord per a recuperar la memòria de la figura de l'uròleg català.
  • L'any 1984 l'Ajuntament de Benassal va concedir al doctor la insígnia d'or de la Vila, gràcies a la seva tasca de difusió i promoció de les propietats de l'aigua de la Font d'En Segures.

Barcelona, 22 de març 2023.- La Fundació Puigvert i Agua de Benassal uneixen les seves forces per recuperar la memòria de la figura del Dr. Antoni Puigvert, considerat un dels pares de la urologia moderna que, als anys 80, ja recomanava als seus pacients l'aigua de la Font d'En Segures per prevenir i curar patologies urològiques i nefrològiques.

En un acte institucional celebrat aquest matí a l'Ajuntament de Benassal, ambdues entitats han signat un conveni marc de col·laboració amb el qual es comprometen a recuperar la visió del reconegut Dr. Puigvert, així com a promocionar conjuntament les propietats de l'aigua de Benassal i promoure el consum diari d'aigua per prevenir els càlculs al ronyó. Aquest acord es materialitzarà en diferents àmbits d'actuació i, en concret, la Fundació Puigvert passa a ser un centre hospitalari prescriptiu d’Agua de Benassal.

En la ratificació d'aquest acord han estat presents nombrosos veïns, la corporació municipal i ha comptat amb les intervencions de Mari Luz Monterde, alcaldessa de Benassal i presidenta del Consell d’Administració d’Agua de Benassal; Ramon Massaguer, patró delegat i director general de la Fundació Puigvert; i Carlota Valera Puigvert, patrona de sang de la Fundació i neta del fundador. També s’han desplaçat a Benassal el Dr. Oriol Angerri Feu, uròleg i cap de la Unitat d'Urolitiasi; i la Dra. Sílvia Gràcia García, bioquímica clínica i directora del laboratori de Litiasi, respectivament, en representació de l'equip mèdic de la Fundació i experts en el tractament i la investigació de càlculs renals. Han destacat els beneficis del consum diari d'aigua com a hàbit saludable i l'extraordinària composició química de l'aigua de Benassal per ajudar a prevenir brots i altres afeccions urològiques.

En la seva intervenció, el Sr. Ramon Massaguer, patró delegat i director general de la Fundació Puigvert, ha destacat que “per a la institució aquest acord és molt important, ja que suposa recuperar la visió que tenia fa anys el nostre fundador, una aigua indicada per a les afeccions renals i la salut en general”.

Per la seva banda, l'alcaldessa de la localitat, Mari Luz Monterde ha declarat que “quaranta anys després de la visita del Dr. Puigvert a Benassal, mantenim viu el seu llegat medicinal i signem aquest acord amb la institució que ell va crear l'any 1961, un centre sanitari d'àmbit internacional en Urologia, Nefrologia, Andrologia i Medicina Reproductiva”. Monterde també ha agraït a la Fundació “la predisposició, des del primer moment, per a recuperar i posar en valor la nostra història comuna i reprendre el camí conjunt per potenciar les extraordinàries propietats de l’aigua de la Font d’En Segures”.

Finalment, la patrona de sang i neta del Dr. Puigvert, Carlota Valera ha destacat que, “en un dia tan assenyalat com avui, 22 de març, dia mundial de l'aigua, es retroben, quaranta anys després, Agua de Benassal i Fundació Puigvert. És molt emotiu per a mi ser-hi present i formar part de l’obra que un dia va començar el meu avi, el Dr. Puigvert”.

En acabar l'acte institucional, els assistents s’han dirigit a la planta embotelladora d'Agua de Benassal, situada a la plaça dels Xorros de la localitat i, posteriorment, han fet una parada a l’avinguda central de la Font d'En Segures que porta el nom del prestigiós uròleg català, rememorant la visita del 2 de setembre de 1984. Cal destacar que, aquell dia, l'Ajuntament de Benassal va convocar una reunió extraordinària amb l'objectiu d'atorgar al Dr. Antoni Puigvert la insígnia d'or de la vila, en agraïment per la seva important tasca de difusió i promoció de les qualitats de l'aigua de Benassal.

Informació relacionada