Helena Marco

Nefrologia
Càrrec:
Metge adjunt

Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona el 2004. Va realitzar l'especialitat en Nefrologia a la Fundació Puigvert (2005-2009). Va rebre una beca de recerca per la European Renal Association/ European Dialysis and Transplant Association (ERA-EDTA) i una altra ajuda per la Societat Catalana de Nefrologia per a formar-se en la Unitat de Vasculitis i Lupus del Addenbrooke´s Hospital, Cambridge (United Kingdom) durant un any.

Doctora amb Cum laude per la Universitat Autònoma de Barcelona amb la tesi: “El rituximab com a tractament en les malalties autoimmunes” el 2017. Ha exercit com a nefròloga especialitzada en malalties sistèmiques i glomerulars a l'Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona durant 8 anys.

Actualment, és metge adjunt al Servei de Nefrologia, Unitat de diagnòstic de Malalties Renals (DER), de la Fundació Puigvert.

Les seves principals línies de treball es desenvolupen en l'àrea de la Clínica: Malalties glomerulars i sistèmiques. Ha presentat comunicacions en diversos congressos nacionals i internacionals sobre la seva especialitat. Ha obtingut diferents premis: Premi a la millor comunicació oral de la European Renal Association. European Dialysis and Transplant Association (2016), Premi de la Societat Catalana de Nefrologia a la millor comunicació oral (2016), Premi de la Societat Catalana de Nefrologia a la millor comunicació pòster (2015).

És autora i coautora de diverses publicacions en revistes nacionals i internacionals de nefrologia. Docent en el curs de postgrau en Nefrologia Pediàtrica per la Unversidad d'Oviedo en els temes de nefropatía lúpica / vasculitis i ronyó.

És membre de la Societat Catalana de Nefrologia (SCN), de l'Asociación Espanyola de Nefrología (SEN), del Grup d'Estudi de les Malalties Glomerulars de la Societat Catalana de Nefrologia (GLOMCAT) i del Grup d'Estudi de les Malalties Glomerulars de la Sociedad Española de Nefrología (GLOSSIN).