"Pása(te) la ITV", la campanya de la Fundació Puigvert per a promoure la salut masculina

13/06/22
  • La Fundació Puigvert s'adhereix a la Setmana de la Salut Masculina, d'abast internacional, per a continuar conscienciant als homes de la importància de prevenir i cuidar de la seva salut
  • El lema de la campanya per a l'edició 2022 és “Es la hora de tu ITV” (inspecció tècnica d'homes), de l'anglès “It’s time for your MOT
  • La bretxa entre l'esperança de vida masculina i femenina és cada vegada major [1] : en 1980, la vida dels homes era, de mitjana, quatre anys més curta que la de les dones; en 2015, la diferència era de sis anys; i, per a 2030, s'estima que aquesta bretxa entre homes i dones arribi als set anys

Barcelona, 13 de juny de 2022.- La Fundació Puigvert, únic hospital monogràfic del país especialitzat en Urologia, Nefrologia, Andrologia i Medicina Reproductiva, llança avui una adaptació de la campanya internacional Men’s Health Week: “It’s time for your MOT”, que proporciona informació, serveis i tractaments perquè els homes adults, joves, adolescents i nens interioritzin la importància de cuidar de la seva pròpia salut.

En el marc de la Setmana Salut de l'Home (#MensHealthWeek2022) i sota el lema “Pása(te) la ITV”, la Fundació Puigvert llança una rèplica adaptada a la seva realitat, per a continuar promovent la salut masculina i incentivar que els homes es facin una revisió o revisió mèdica uro-andrològica una vegada a l'any, com fan les dones. La Fundació Puigvert pretén així continuar conscienciant i insistir en la importància que els homes es facin responsables de cuidar la seva salut urogenital, sexual i reproductiva, durant totes les etapes de la vida.

La salut dels homes continua sent una assignatura pendent. La bretxa entre l'esperança de vida masculina i femenina és cada vegada major: en 1980, la vida dels homes era, de mitjana, quatre anys més curta que la de les dones; en 2015, la diferència era de sis anys; i, per a 2030, s'estima que aquesta bretxa entre homes i dones arribi als set anys.

Els Serveis d'Andrologia i Urologia de la Fundació Puigvert han sumat més de 30.000 pacients homes visitats i tractats mèdica o quirúrgicament en 2021. La gran majoria, no obstant això, han acudit a la consulta de l'uròleg o andròleg davant un problema ja existent o per una urgència mèdica i, poques vegades, per a fer-se una revisió mèdica preventiva. Així, aquesta campanya pretén posar en valor la importància de la prevenció i reforçar el posicionament i missió de la Fundació Puigvert com a agent promotor del canvi, impulsant accions dirigides a l'educació per a la salut.

En el cas concret de les Infeccions de Transmissió Sexual (ITS), el Dr. Alvaro Vives, andròleg i cap de la Unitat d’ITS de la Fundació Puigvert, recalca que “entre els més joves, és imprescindible llançar aquest tipus de campanyes per a conscienciar sobre la importància de realitzar controls o revisions mèdiques rutinàries per a prevenir malalties que puguin comprometre la salut d'aquests nois en el futur”.


[1]Men’s health perceptions from around the globe, Global Action on Men’s Health (GAMH).

Informació relacionada

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam vitae leo in diam faucibus.