Edició online de les Trobades per a pacients nefrològics
Aquest any arranquem la 8a edició de les Trobades per a pacients nefrològics i ho fem de manera online.
Infraestructura
Les habitacions de la Clínica són unipersonals. Totes tenen bany propi, llit d'acompanyant, telèfon i televisor. Si durant la seva hospitalització adverteixen anomalies a les instal·lacions de l'habitació assignada, els agrairem que n'informin el personal d'infermeria.
Flors, plantes i animals de companyia
No és permesa la presència de plantes en testos amb terra ni d’animals de companyia a les dependències de la Clínica, i molt menys a les habitacions dels malalts. El personal de Consergeria té instruccions de no permetre-hi l'entrada de plantes (sí la de flors tallades), ni d'animals de companyia (llevat de gossos pigall).
Menjars
La Clínica disposa de cuina pròpia, amb menús fets per dietistes que valoren les necessitats alimentàries del malalt. Llevat d'autorització expressa del personal mèdic, no s'ha de portar al malalt ni menjars ni begudes.
Els dinars se serveixen en els horaris següents:
Esmorzar: de 08.00 a 08.30
Dinar: de 12.30 a 13.00
Berenar: de 16.00 a 16.30
Sopar: de 19.30 a 20.00
Identificació del personal
La uniformitat diferenciada per estaments professionals, i la identificació que exhibeix el personal, els permetrà distingir amb facilitat qui els atén en cada moment:
Informació d'utilitat durant l'hospitalització:
Sobre els efectes personals
En els ingressos programats, el malalt portarà la roba i els efectes personals necessaris per a la seva hospitalització (bata, pijama i sabatilles, objectes i productes d'higiene, etc.). En els ingressos imprevistos, la Clínica facilita tot allò que calgui, transitòriament.
Sobre els objectes de valor
Els agrairem que l'ingrés es faci sense objectes de valor (anells, braçalets, rellotges...). En cas de portar-los, és aconsellable dipositar-los al Servei de Facturació i Caixa, per a la seva custòdia. La supervisora de la Unitat d'Hospitalització els indicarà com cal fer-ho.
La custòdia dels objectes personals que conservin en el seu poder i també la clau de l'armari assignat –i, per tant, el seu contingut -, queda sota la responsabilitat del malalt/familiars.
Sobre els tràmits administratius
Per gestionar l'ingrés, cal anar al Servei d'Admissions (a la planta baixa), el personal del qual facilita informació sobre pressuposts, fa els tràmits administratius necessaris i proporciona el braçalet d'identificació per al malalt.
En el moment de l’ingrés, s'ha de fer un dipòsit a compte, la quantia del qual s'especifica quan s’acorda l'ingrés. Tots els càrrecs generats per l'assistència prestada (despeses de clínica, de quiròfan, d'exploracions, de material i medicació, d'extres... i també els honoraris mèdics) figuren a la factura, el pagament de la qual es fa al Servei de Facturació i Caixa. En cas d'estades prolongades, les factures es liquiden setmanalment.
El dia de l'alta, el personal d'infermeria informa sobre com realitzar les formalitats administratives. L'estada d'aquell dia no es factura si l'habitació queda lliure abans de les 12.00 hores. Si a l'alta queda pendent un estudi o dictamen, el càrrec es fa posteriorment. El personal del Servei de Facturació i Caixa els n'informarà.
Sobre el braçalet d'identificació
El personal d'infermeria col·locarà al malalt el braçalet d'identificació personal. Per mesures de seguretat assistencial, s'ha de portar sempre posat, durant tota l'hospitalització.
Sobre la medicació
Els malalts no s'han de medicar pel seu compte. Si abans de l'ingrés prenen medicació (inclosa l'homeopatia) ho han de comunicar al seu metge, perquè la pauti i li sigui administrada pel personal d'infermeria.
Sobre l'orina
La quantitat d'orina que diàriament evacua el malalt és una dada molt important en un centre uronefroandrològic. El personal d'infermeria els indicarà com l'han de recollir.
Sobre la informació mèdica
El seu metge els visitarà diàriament i els informarà sobre el seu procés diagnòstic i terapèutic. Si en el moment de la visita del metge els seus familiars no són presents, però hi desitgen parlar, poden demanar al personal d'infermeria que en concerti una entrevista. En finalitzar el procés diagnòstic i terapèutic, els farem lliurament d'un informe mèdic complet.
Han de tenir en compte que la Fundació Puigvert no proporciona informació telefònica sobre el diagnòstic i/o el tractament dels malalts. Els preguem que n’adverteixin als seus familiars i amics.
Sobre el descans
Per facilitar el descans als malalts, és necessari que a les unitats d'hospitalització hi hagi el màxim silenci. Per això cal parlar en veu baixa i mantenir tancades les portes de les habitacions. Els equips de ràdio i TV s'han de mantenir amb un so baix.
Sobre les visites
Encara que els horaris de visita són lliures, recomanem que no es facin abans de les 8.00 ni després de les 22.00 hores. En benefici del malalt, aconsellem que les visites es limitin en quantitat, coincidència i durada.
Sobre les infeccions hospitalàries (nosocomials)
Com que als hospitals es fan maniobres invasives (cirurgia, col·locació de sondes i/o catèters, etc.) i determinats malalts presenten indefensió immunològica, és gairebé inevitable que, en ocasions, es produeixin les infeccions anomenades nosocomials.
Les xifres disponibles demostren que la infecció nosocomial a la Fundació Puigvert està molt per sota dels percentatges mitjans dels hospitals espanyols. Malgrat això, s'hi segueixen programes preventius especials, per millorar, si es pot, els nostres indicadors d'infecció.
Drets i deures del malalt usuari de l'hospital
Tota persona que faci ús dels serveis d'un centre hospitalari té dret a:
Ser informat de manera comprensible, suficient i continuada dels temes següents:
Informació que ha de proporcionar l'hospital
Informació que ha de proporcionar el metge
Tot malalt té el deure de:
Aquest any arranquem la 8a edició de les Trobades per a pacients nefrològics i ho fem de manera online.