La Fundació Puigvert es converteix en l'únic centre de formació certificat d'Europa en 6 subespecialitats urològiques

28/04/21
  • Es tracta d'un reconeixement internacional com a centre europeu de qualitat que suposa la possibilitat d'acollir becaris de l'European Urological Scholarship Programmes (EUSP).
  • Per aconseguir aquest certificat l'Entitat ha hagut de complir amb diferents criteris, com un nombre concret de cirurgies per any o de publicacions científiques per subespecialitat.

Barcelona, 28 d'abril de 2021.-La Fundació Puigvert s'ha convertit en l'únic centre de formació certificat d'Europa en 6 subespecialitats urològiques. Aquestes són: càncer urotelial, de pròstata i renal, trasplantament renal, càlculs renals i urologia femenina i incontinència.

Així, l'entitat ha obtingut el certificat d'acreditació com a 'Centre d'Acollida EUSP', un reconeixement internacional com a centre europeu de qualitat que suposa la possibilitat d'acollir becaris de l'European Urological Scholarship Programmes (EUSP).

Centre de referència UEA-EBU

Aquesta certificació comuna de el Consell Europeu d'Urologia (EBU) i de l'Associació Europea d'Urologia (UEA) té una validesa de cinc anys i permetrà el desenvolupament de projectes d'investigació científica o clínica en urologia beneficiosos tant per a la persona becada com per a la Fundació Puigvert.

Per aconseguir aquest certificat l'Entitat ha hagut de complir amb diferents criteris, com dur a terme un nombre adequat de cirurgies per any per mantenir un alt nivell de resultats i proporcionar una formació completa i pràctica en l'especialitat donada. També, estar adequadament equipat i tenir accés a especialitats de suport; demostrar que compta amb un programa estructurat que permeti el becari adquirir coneixements i experiència en el camp, o citar 5 publicacions científiques per subespecialitat durant els últims dos anys.

La Fundació Puigvert aposta des de fa anys pel desenvolupament professional urològic amb programes dirigits a residents, així com per formació especialitzada i de postgrau. "Aquesta certificació com a centre de referència UEA-EBU acredita el nostre ensenyament de màxima qualitat a l'sotmetre-la a una avaluació i valoració respecte a les normes europees, i ens proporciona recomanacions estructurades i individuals sobre les millores i el desenvolupament de la formació en urologia", assenyala en doctor Joan Palou, director de el Servei d'Urologia de la Fundació Puigvert.

Informació relacionada