La Fundació celebra el V memorial en honor al seu fundador, el Professor Puigvert

19/05/2015
El Memorial Professor Antoni Puigvert s'organitza cada cinc anys per homenatjar el fundador de la Fundació; aquest any es compleix el 25è aniversari de la seva mort. En aquesta ocasió l'acte va incloure una taula rodona centrada en ètica i salut, que va ser presidida per Núria Terribas, directora de la Fundació Víctor Grífols i Lucas de Barcelona, ​​i que va comptar amb les participació de Joan Viñas, president de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya; Miquel Vilardell, cap del servei de Medicina Interna de l'Hospital Vall d'Hebron, de Barcelona ​​i Núria Camps, directora del Servei de Psicologia Clínica i membre del Comitè d'Ètica de la Fundació Puigvert.

En el marc de la celebració del V Memorial Professor Antoni Puigvert, la fundació va lliurar les medalles que reconeixen a professionals que destaquen en el camp de la Urologia, la Nefrologia i l'Andrologia. Aquest any, els guardons han estat:

· Medalla Francesc Solé-Balcells, per Richard Pierre Gaston: uròleg que destaca per haver introduït la cirurgia laparoscòpica a Europa i per ser el primer que va utilitzar aquesta tècnica per al càncer de pròstata. Actualment és un dels europeus amb més experiència en aquesta matèria.

· Medalla Gerardo del Río Pérez, per a Josep M. Grinyó: nefròleg que destaca per la seva contribució al desenvolupament del trasplantament renal a Catalunya amb accions com el desenvolupament de líquids de preservació o les últimes novetats en tractament d'inducció en trasplantament. És líder en investigació clínica i un referent internacional en el camp de la immunosupressió en el trasplantament de ronyó.

· Medalla Josep M. Pomerol Serra, per Frederick Wu: expert en andrologia i endocrinologia, centra la seva recerca en avançar en la comprensió del control psicològic de les funcions testiculars, amb els objectius concrets de proporcionar nous mètodes anticonceptius reversibles per a homes, millorar el diagnòstic i la gestió de l'hipogonadisme i la infertilitat masculina, així com millorar els desordres del desenvolupament sexual, entre d'altres.

· Medalla a l'excel·lència professional, per a Lluís Guirado: cap clínic de Trasplantament Renal de la Fundació Puigvert, que ha portat a terme més de 1.500 trasplantaments renals i ha participat en el desenvolupament clínic de nombrosos fàrmacs immunosupressors. Així mateix, és expert en donacions de ronyó d'edat avançada, donant viu i infeccions víriques en el postrasplantament immediat.

L'acte de lliurament de les medalles va comptar amb la participació del conseller de Salut, Boi Ruiz, que va destacar la capacitat de la Fundació Puigvert per donar resposta i tractar totes les patologies de l'aparell urinari, així com per oferir un servei integrat. Per la seva banda, Esperança Martí, presidenta de la Fundació Puigvert, va recordar que, per sobre de tot, "la vocació de l'entitat és atendre bé els pacients i aconseguir que la societat de senti ben acollida".

Contacte O.T. Comunicació i Imatge

(De dilluns a divendres de 9h a 18h)

sarmengol@fundacio-puigvert.es

Al 2019 segueixen les sessions per a pacients i els seus familiars centrades en la Malaltia Renal, dins de la "VII edició de les Trobades per a pacients nefrològics". Les properes sessions estan programades pel 15 de gener, el 12 de març, el 7 de maig i el 4 de juny, de 16h a 18,15h.