La Dra. Mònica Pérez presenta la seva tesi doctoral sobre poliquistosi renal

17/06/2022

La Dra. Mònica Pérez Mir, adjunta de la Unitat de Trasplantament Renal del Servei de Nefrologia de la Fundació Puigvert, va presentar la seva tesi doctoral “Noves aproximacions diagnòstiques en la poliquistosi renal” el passat 14 de juny.

La lectura de la tesi va tenir lloc a l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol, hospital on treballava la Dra. Pérez Mir abans de sumar-se a la Fundació Puigvert el juliol de 2021. És allà, juntament amb la Dra. Maribel Troya i el Dr. Francesc Borràs, on ha desenvolupat aquesta tesi doctoral en exosomes urinaris i poliquistosi renal.

Mitjançant el seu treball, que estudia l'ús de les vesícules extracelul·lars (VEU) urinàries (VEu) per al diagnòstic precoç dels malalts de poliquistosi renal, la Dra. Pérez ha detectat un patró proteòmic en les VE dels pacients amb poliquistosi renal diferencial respecte als controls sans. Així, aquest patró permet crear diagnòstics de sospita previs a l'aparició de quists renals per les tècniques d'imatge utilitzades habitualment.

Enhorabona Dra. Pérez!

Contacte Comunicació