Iván Schwartzmann i José Daniel Subiela, dos nous doctors en un mateix dia

17/10/2021

Els doctors Ivan Schwartzmann, adjunt de la Unitat d'Urologia General i Reconstructiva del Servei d'Urologia de la Fundació Puigvert, i José Daniel Subiela, antic resident que, actualment, exerceix a l'Hospital Universitari Ramón y Cajal (Madrid), van presentar divendres passat 8 d'octubre les seves tesis doctorals a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Per a l'elaboració de la tesi, “Definició i anàlisi de l'escenari microscòpic d'una biòpsia prostàtica negativa com a factor predictor del càncer de pròstata en homes amb sospita persistent (Projecte ESMI-PROST)”, s'ha dut a terme un estudi per a valorar la utilitat de les lesions no malignes d'una biòpsia prostàtica.

El treball ha estat dirigit pel Dr. Juan Morote Robles, Coordinador de la Unitat Docent en Urologia de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron i Cap del Grup de recerca en Urologia de l'Institut de Recerca del mateix hospital, per al Dr. Iván Schwartzmann, a més de tutor, el Dr. Morote ha estat tot un soci. “També els estic tremendament agraït als meus mentors i companys de la Fundació Puigvert i de l'Hospital Vall d’Hebron, pel seu suport per a ser el professional que sóc”, ha reconegut el doctor.

Davant la persistència de sospita de càncer de pròstata (CaP), les biòpsies prostàtiques de repetició són freqüents i el seu rendiment baix. En el context d'una biòpsia negativa, existeix un escenari microscòpic (EM), que es defineix com el conjunt de lesions no malignes (LMN) identificables.

En el seu estudi, el Dr. Schwartzmann i el seu equip han observat que només la troballa d'atròfia proliferativa inflamatòria (PIA) prediu un menor risc de CaP clínicament significatiu (CaPcs) en biòpsies repetides. “No observem que la neoplàsia intraepitelian d'alt grau (HGPIN) ni la proliferació acinar atípica (ASAP) s'associï a major risc de CaPcs en la biòpsia repetida. La troballa de PIA és un predictor independent que permet la seva incorporació en els models predictius de CaPcs en biòpsia de repetició”, ha dit el Dr. Iván Schwartzmann.
Enhorabona, Drs. Schwartzmann i Subiela!

Contacte Comunicació

934 169 700 ext. 4671