L'estudi, liderat pel Servei  d'Andrologia de la Fundació Puigvert, ha estat publicat aquesta setmana a la prestigiosa revista Genetics in Medicine

• Mutacions en aquests gens causen azoospèrmia (absència d'espermatozoides en el semen), a causa d'una fallada en la producció d'espermatozoides en el testicle.

• La biòpsia testicular no es recomana en aquests pacients, ja que la probabilitat de trobar espermatozoides és gairebé nul·la.

El Dr. Ferran Algaba, Cap de la Secció d'Anatomia Patològica de la Fundació, ha estat nomenat coordinador nacional del grup d'uropatologia de la Societat Espanyola d'Anatomia Patològica (SEAP) pels propers quatre anys.

GRÀCIES a tots els professionals de la Fundació per l’extraordinària actuació desenvolupada durant la pandèmia. No hi ha aplaudiments suficients per l'entrega que demostreu a diari. GRÀCIES a l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i a l'Hospital Clínic per l'excel·lent tasca de coordinació amb els nostres professionals, a fi de garantir el millor servei als ciutadans. GRÀCIES a tots els actors del sistema sanitari català per demostrar, una vegada més, la capacitat de donar una resposta immediata i efectiva davant de nous reptes sanitaris.

Hem celebrat l'acte de cloenda del curs acadèmic i el comiat del residents que finalitzen aquest any el seu període d'aprenentatge en els Serveis d'Urologia, Nefrologia i Psicologia. Atesa la situació actual s'ha restringit l'accés presencial a l'acte però l'hem retransmès en directe. Si el voleu veure, ho podeu fer des d'aquí.

12/03/2020

El coronavirus és un tipus de virus que circula entre els animals però alguns d’ells també poden afectar a éssers humans i poden causar problemes respiratoris que majoritàriament produeixen simptomatologia lleu.

Un estudi dirigit per Elisabet Ars Criach, de el Laboratori de Biologia Molecular de la Fundació Puigvert, ha estat premiat aquest matí a la XXXI edició dels Premis Íñigo Álvarez de Toledo de recerca en nefrologia, que és el premi nacional d'investigació més prestigiós en aquesta especialitat mèdica.

El treball titulat "Un panell de gens de malaltia renal permet un diagnòstic genètic complet de les malalties renals hereditàries quístiques i glomerulars", publicat a la prestigiosa revista Kidney International, ha estat guardonat en la Categoria d'investigació clínica

La Fundació Puigvert, la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i la Facultat de Medicina d’aquesta universitat han signat aquest matí un conveni de col·laboració per a la realització del Màster en Andrologia Clínica, una de les formacions de postgrau més destacades de la Fundació Puigvert i que va ser el primer màster centrat en aquesta àrea de coneixement mèdic de l’Estat espanyol.

La Dra. Francesca Calero, Cap clínic del servei de Nefrologia, juntament amb la Dra. M. antònia Llauger, Directora de SAP Dreta, van recollir ahir al vespre el Premi Consorci de Salut i social de Catalunya pel projecte d'integració assistencial amb atenció primària que des de fa més de vint anys coordina la doctora Calero junt amb l'Àrea Integral de Salut Dreta de Barcelona. Aquest projecte surt de l'àrea de prevenció de Malaltia Renal que porten la Dra. Calero i la Dra. Fernández Llama dins de la Fundació Puigvert.
En aquest estudi Fase 2b es demostra per primera vegada que afegir una nova molécula (SNF472) al tractament habitual disminueix la progressió de la calcificació coronària i de la válvula aòrtica en malalts en programa d’hemodiàlisi. En aquest estudi va participar activament la Unitat de Diàlisi del Servei de Nefrologia de la Fundació Puigvert, juntament amb centres d'Estats Units, Anglaterra i Espanya. El Dr Jordi Bover va participar en el disseny de l'estudi i va ser l’Investigador Principal a Espanya.
Sanifit, una nova empresa biofarmacèutica amb base a Palma de Mallorca i San Diego, va anunciar ahir 30 de octubre els resultats positius de l'estudi CALIPSO amb la seva molècula SNF472. Es tracta d'un estudi internacional Fase 2b, en què va participar activament la Secció de Diàlisi del Servei de Nefrologia de la Fundació Puigvert, en el qual es va demostrar que SNF472 va complir l'objectiu primari de reducció del volum de la calcificació coronària en pacients en hemodiàlisi després de 52 setmanes de tractament.

El Servei de Nefrologia de la Fundació Puigvert esta preparant una nova edició de les trobades per a pacients nefrològics.

Amb la participació de professionals dels serveis de la Fundació, l'objectiu d’aquestes trobades és aprofundir en la malaltia renal crònica per tal d