La Fundació Puigvert ha estat designada unitat de referència (CSUR) per al complex extròfia-epispàdies en nens i per malalties glomerulars complexes en adults. L'acreditació s'ha aconseguit com a unitat integrada de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, centre amb el qual s'han format equips multidisciplinaris per al tractament d'aquestes patologies. Els CSUR són centres, serveis o unitats de referència del Sistema Nacional de Salut establerts pel Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat.
El Dr. Ferran Algaba, reconegut patòleg a nivell internacional i cap de la secció d'Anatomia Patològica de la Fundació, dirigeix el IV uro-oncological pathology tutorial. A 3-day "meet the expert", un tutorial de 3 dies sobre patologia del càncer de ronyó, de bufeta i de pròstata. Durant aquests 3 dies, el Dr. Algaba juntament amb el Dr. I. Allory, Professor de patologia a l'Hospital Henri Mondor de París; la Dra. N. Malats, Cap del Grup d'Epidemiologia Genètica i Molecular del CNIO; el Dr. F.X. Real, líder sènior del Grup de Carcinogènesi Epitelial del CNIO i el Dr. J.
Lucía Mosquera Seoane, resident del servei d'Urologia, ha guanyat el premi a la millor tècnica quirúrgica pel treball "ECIRS con ureteroscopio desechable: tratamiento sincrónico bilateral" presentat al XXII Simposi de la Societat Catalana d'Urologia (SCU). La cirurgia la van dur a terme els doctors Angerri, Emiliani i Mosquera.
Un article de l'International Bladder Cancer Group (IBCG) - del qual forma part el Dr. Joan Palou, Director del Servei d'Urologia de la Fundació -, servirà com a guia de l'agència nord-americana FDA per a futurs estudis centrats en pacients que fallen al tractament amb BCG. L'article, titulat "BCG-unresponsive non-muscle-invasive bladder cancer: recommendations from the IBCG" i signat pels 11 experts del IBCG, classifica els pacients amb càncer de bufeta no múscul-invasiu d'alt grau que han fallat al tractament amb BCG en funció del tipus de fallada per després poder decidir com procedir.
El Sr. Ramon Massaguer, Patró Delegat i Director General de la Fundació, va rebre un exemplar original de la tesi doctoral del Professor Puigvert de mans del Sr. José Maria Abad, la família del qual disposava d'aquest exemplar. La tesi amb la que es va doctorar el Professor Puigvert porta per títol "Tuberculosis uro-genital" i la va escriure l'any 1956. En les fotos adjuntes s'aprecia la presentació i algunes de les esmenes fetes al document.
El Dr. Joan Palou ha guanyat el Premi Platinum que atorga la revista European Urology, coneguda també com "The platinum journal" i que és la publicació oficial de l'European Association of Urology (EAU). Aquest premi reconeix la gran aportació, dedicació i col·laboració mostrades pel Dr. Palou com a autor i com a revisor d'aquesta revista que s'ha convertit en una de les més presitgioses de l' urologia a nivell mundial.
Avui hem celebrat d'acte de cloenda del Máster en Andrologia, un màster que any rera any va tenint més èxit. El Máster en Andrologia de la Fundació Puigvert és l'únic d'aquesta discplina que es fa a l'Estat Espanyol i està orientat a omplir un buit en una matèria acadèmica que està en plena expansió.
El Dr. Joan Palou ha estat nomenat Membre d'Honor per la Confederación Americana de Urología (CAU), que engloba les associacions urològiques d'Amèrica Central, d'Amèrica del Sud, d'Espanya i de Portugal. Aquesta distinció respon a la trajectòria del Dr. Palou i a la seva tasca realitzada en els darrers anys a la CAU, sobretot a nivell docent.
La Dr. Roser Torra, responsable de Malalties Renals Hereditàries de la Fundació, va quedar finalista en la categoria de millor trajectòria clínica en els primers Premis de l' AELMHU, l' Asociación Española de Laboratorios de medicamentos huérfanos y ultrahuérfanos (AELMHU). Aquests premis suposen un reconeixement a la recerca, a la trajectòria clínica i a la difusió de les malalties rares i/o els medicaments orfes.
La Fundació ha aplegat una vintena de pacients en la Jornada de diabetes i sexualitat dedicada a pacients i els seus familiars.

17/10/2018 a 18/10/2018
Dins el 55 Curs d'Urologia de la Fundació, impartirem diversos tallers per a formar-se en l'ús de la cirurgia robòtica. Els tallers es faran els dies 17 i 18 d'octubre i s'utilitzaran els simuladors de què disposa la fundació per aquest tipus de formació.