12/03/2020

El coronavirus és un tipus de virus que circula entre els animals però alguns d’ells també poden afectar a éssers humans i poden causar problemes respiratoris que majoritàriament produeixen simptomatologia lleu.

Un estudi dirigit per Elisabet Ars Criach, de el Laboratori de Biologia Molecular de la Fundació Puigvert, ha estat premiat aquest matí a la XXXI edició dels Premis Íñigo Álvarez de Toledo de recerca en nefrologia, que és el premi nacional d'investigació més prestigiós en aquesta especialitat mèdica.

El treball titulat "Un panell de gens de malaltia renal permet un diagnòstic genètic complet de les malalties renals hereditàries quístiques i glomerulars", publicat a la prestigiosa revista Kidney International, ha estat guardonat en la Categoria d'investigació clínica

La Fundació Puigvert, la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i la Facultat de Medicina d’aquesta universitat han signat aquest matí un conveni de col·laboració per a la realització del Màster en Andrologia Clínica, una de les formacions de postgrau més destacades de la Fundació Puigvert i que va ser el primer màster centrat en aquesta àrea de coneixement mèdic de l’Estat espanyol.

La Dra. Francesca Calero, Cap clínic del servei de Nefrologia, juntament amb la Dra. M. antònia Llauger, Directora de SAP Dreta, van recollir ahir al vespre el Premi Consorci de Salut i social de Catalunya pel projecte d'integració assistencial amb atenció primària que des de fa més de vint anys coordina la doctora Calero junt amb l'Àrea Integral de Salut Dreta de Barcelona. Aquest projecte surt de l'àrea de prevenció de Malaltia Renal que porten la Dra. Calero i la Dra. Fernández Llama dins de la Fundació Puigvert.
En aquest estudi Fase 2b es demostra per primera vegada que afegir una nova molécula (SNF472) al tractament habitual disminueix la progressió de la calcificació coronària i de la válvula aòrtica en malalts en programa d’hemodiàlisi. En aquest estudi va participar activament la Unitat de Diàlisi del Servei de Nefrologia de la Fundació Puigvert, juntament amb centres d'Estats Units, Anglaterra i Espanya. El Dr Jordi Bover va participar en el disseny de l'estudi i va ser l’Investigador Principal a Espanya.
Sanifit, una nova empresa biofarmacèutica amb base a Palma de Mallorca i San Diego, va anunciar ahir 30 de octubre els resultats positius de l'estudi CALIPSO amb la seva molècula SNF472. Es tracta d'un estudi internacional Fase 2b, en què va participar activament la Secció de Diàlisi del Servei de Nefrologia de la Fundació Puigvert, en el qual es va demostrar que SNF472 va complir l'objectiu primari de reducció del volum de la calcificació coronària en pacients en hemodiàlisi després de 52 setmanes de tractament.
Les doctores Monserrat Díaz i Elena Guillén i part del seu equip, van acudir a la seu central de la Fundación Mutua Madrileña de Madrid a l'acte de recollida de la subvenció aconseguida per la realització del seu projecte "Papel de la vía del succinato en la inflamación de los riñones procedentes de donantes cadáver" presentat a la XVI Convocatoria de Ayudas a Proyectos de Investigación en Salud de l'esmentada entitat.
Del 23 al 25 d'octubre celebrarem el 17è Curs d'Andrologia, enguany titulat "Salut reproductiva, salut sexual, salut de l'home". Al llarg de 3 dies els experts compartiran coneixements i experiències a través de diversos mòduls tant teòrics com pràctics. Per a més infomració i inscripcions: https://www.fundacio-puigvert.es/sites/default/files/17_curso_andrologia.pdf
El Dr. Joan Palou, Director del Servei d’Urologia de la Fundació, ha estat nomenat i acceptat com a Fellow del Royal College of Physicians and surgeons of Glasgow. Aquesta prestigiosa institució de la medicina anglesa només atorga el Fellowship a aquells metges que consideren que han fet una aportació considerable en la seva especialitat i que han publicat treballs que destaquen dins la seva especialitat.
La Dra. Nadia Ayasreh ha guanyat el premi de la Societat Catalana de Nefrologia a la millor publicació de nefròlegs joves. El treball premiat és Autosomal Dominant Tubulointerstitial Kidney Disease: Clinical Presentation of Patients With ADTKD-UMOD and ADTKD-MUC1 (Nadia Ayasreh, Gemma Bullich, Rosa Miquel, Monica Furlano, Patricia Ruiz, Laura Lorente, Oliver Valero, Miguel Angel García-Gonz_alez, Nisrine Arhda, Intza Garin, Víctor Martínez, Vanessa Perez-Gomez, Xavier Fulladosa, David Arroyo, Alberto Martínez-Vea, Mario Espinosa, Jose Ballarín, Elisabet Ars, and Roser Torra)

Alerta coronavirus

El proper 5 de maig el servei de nefrologia de la Fundació Puigvert reprèn les trobades per a pacients nefrològics.