La Fundació Puigvert ha estat acreditada per un període de 5 anys com a centre de referència europeu en formació en Urologia.

Així ho ha comunicat l'European Association of Urology (UEA) i l'European Board of Urology (EBU) .Aquesta acreditació, que posa de rellevància el nivell científic de la fundació, permetrà acollir i formar becaris de l'European Urological Scholarship Programmes (EUSP) .

A més, amb aquesta acreditació, la Fundació es converteix en l'únic hospital a tot Europa que és Centre de referència per a 6 especialitats:

1.

Un estudi de la Fundació Puigvert, publicat avui a la prestigiosa revista AJKD, defineix, per primera vegada, la clínica d’aquests pacients

> La malaltia d’Alport és la segona malaltia renal hereditària més comuna i té un alt impacte social i sanitari.

> L’estudi fa referència a persones amb la tipologia de síndrome d’Alport provablement més freqüent però, també, la més

desconeguda i infradiagnosticada.

En el Dia Mundial del Ronyó, tres experts de la Fundació ens parlen de les malalties renals

Els ronyons són un dels òrgans més importants de el cos, i l'objectiu de el Servei de Nefrologia de la Fundació Puigvert consisteix en l'abordatge integral de l'pacient amb malaltia renal, que s'inicia amb el diagnòstic de la nefropatia mitjançant estudis clínics, analítics, histològics , moleculars i d'imatge.

● Aquest fet possibilita que es pugui oferir un tractament adaptat a cada patologia i pacient.

● La Puigvert és l'única a Espanya que utilitza la endomicroscopia làser confocal, que permet diagnosticar tumors de tracte urinari immediatament i tractar-los en el mateix acte operatori.

● L'ús de làser en patologies urològiques s'ha incrementat de manera significativa els últims 10 anys, sobretot, en la litiasi, la, hiperplàsia benigna de pròstata i en oncologia.

Aquest any arranquem la 8a edició de les Trobades per a pacients nefrològics i ho fem de manera online. A partir del 14 d'octubre i fins el 16 de desembre anirem publicant setmanalment al nostre canal de youtube cada una de les sessions que els experts de la Fundació han preparat.

L'estudi, liderat pel Servei  d'Andrologia de la Fundació Puigvert, ha estat publicat aquesta setmana a la prestigiosa revista Genetics in Medicine

• Mutacions en aquests gens causen azoospèrmia (absència d'espermatozoides en el semen), a causa d'una fallada en la producció d'espermatozoides en el testicle.

• La biòpsia testicular no es recomana en aquests pacients, ja que la probabilitat de trobar espermatozoides és gairebé nul·la.

El Dr. Ferran Algaba, Cap de la Secció d'Anatomia Patològica de la Fundació, ha estat nomenat coordinador nacional del grup d'uropatologia de la Societat Espanyola d'Anatomia Patològica (SEAP) pels propers quatre anys.

GRÀCIES a tots els professionals de la Fundació per l’extraordinària actuació desenvolupada durant la pandèmia. No hi ha aplaudiments suficients per l'entrega que demostreu a diari. GRÀCIES a l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i a l'Hospital Clínic per l'excel·lent tasca de coordinació amb els nostres professionals, a fi de garantir el millor servei als ciutadans. GRÀCIES a tots els actors del sistema sanitari català per demostrar, una vegada més, la capacitat de donar una resposta immediata i efectiva davant de nous reptes sanitaris.

Hem celebrat l'acte de cloenda del curs acadèmic i el comiat del residents que finalitzen aquest any el seu període d'aprenentatge en els Serveis d'Urologia, Nefrologia i Psicologia. Atesa la situació actual s'ha restringit l'accés presencial a l'acte però l'hem retransmès en directe. Si el voleu veure, ho podeu fer des d'aquí.