En aquest estudi Fase 2b es demostra per primera vegada que afegir una nova molécula (SNF472) al tractament habitual disminueix la progressió de la calcificació coronària i de la válvula aòrtica en malalts en programa d’hemodiàlisi. En aquest estudi va participar activament la Unitat de Diàlisi del Servei de Nefrologia de la Fundació Puigvert, juntament amb centres d'Estats Units, Anglaterra i Espanya. El Dr Jordi Bover va participar en el disseny de l'estudi i va ser l’Investigador Principal a Espanya.
Sanifit, una nova empresa biofarmacèutica amb base a Palma de Mallorca i San Diego, va anunciar ahir 30 de octubre els resultats positius de l'estudi CALIPSO amb la seva molècula SNF472. Es tracta d'un estudi internacional Fase 2b, en què va participar activament la Secció de Diàlisi del Servei de Nefrologia de la Fundació Puigvert, en el qual es va demostrar que SNF472 va complir l'objectiu primari de reducció del volum de la calcificació coronària en pacients en hemodiàlisi després de 52 setmanes de tractament.
Les doctores Monserrat Díaz i Elena Guillén i part del seu equip, van acudir a la seu central de la Fundación Mutua Madrileña de Madrid a l'acte de recollida de la subvenció aconseguida per la realització del seu projecte "Papel de la vía del succinato en la inflamación de los riñones procedentes de donantes cadáver" presentat a la XVI Convocatoria de Ayudas a Proyectos de Investigación en Salud de l'esmentada entitat.
Del 23 al 25 d'octubre celebrarem el 17è Curs d'Andrologia, enguany titulat "Salut reproductiva, salut sexual, salut de l'home". Al llarg de 3 dies els experts compartiran coneixements i experiències a través de diversos mòduls tant teòrics com pràctics. Per a més infomració i inscripcions: https://www.fundacio-puigvert.es/sites/default/files/17_curso_andrologia.pdf
El Dr. Joan Palou, Director del Servei d’Urologia de la Fundació, ha estat nomenat i acceptat com a Fellow del Royal College of Physicians and surgeons of Glasgow. Aquesta prestigiosa institució de la medicina anglesa només atorga el Fellowship a aquells metges que consideren que han fet una aportació considerable en la seva especialitat i que han publicat treballs que destaquen dins la seva especialitat.
La Dra. Nadia Ayasreh ha guanyat el premi de la Societat Catalana de Nefrologia a la millor publicació de nefròlegs joves. El treball premiat és Autosomal Dominant Tubulointerstitial Kidney Disease: Clinical Presentation of Patients With ADTKD-UMOD and ADTKD-MUC1 (Nadia Ayasreh, Gemma Bullich, Rosa Miquel, Monica Furlano, Patricia Ruiz, Laura Lorente, Oliver Valero, Miguel Angel García-Gonz_alez, Nisrine Arhda, Intza Garin, Víctor Martínez, Vanessa Perez-Gomez, Xavier Fulladosa, David Arroyo, Alberto Martínez-Vea, Mario Espinosa, Jose Ballarín, Elisabet Ars, and Roser Torra)
El Dr. Territo, de la unitat d’urologia oncològica, ha guanyat el premi al millor article publicat en revistes urològiques que atorga anualment L’European Association of Urology (EAU). Aquesta publicació té com a objectiu explicar la primera experiència europea de trasplantament renal robòtic, tècnica introduïda i liderada a Espanya per la Fundació.

La doctora Helena Ris ha estat nomenada presidenta del Patronat de la Fundació Puigvert, a proposta de la fins ara presidenta, Esperança Martí, qui ha decidit deixar el càrrec després de més de 50 anys al capdavant de l’Entitat, primer, com a gerent i directora general i, més tard, com a presidenta del Patronat. Martí, que continuarà sent patrona vitalícia, ha estat nomenada presidenta honorífica de manera que seguirà aportant a la Institució el seu ampli coneixement i experiència a la Fundació i al sector.

Al 2019 segueixen les sessions per a pacients i els seus familiars centrades en la Malaltia Renal, dins de la "VII edició de les Trobades per a pacients nefrològics". Les properes sessions estan programades pel 15 de gener, el 12 de març, el 7 de maig i el 4 de juny, de 16h a 18,15h. Per a més detall, en el següent enllaç trobareu el programa: https://www.fundacio-puigvert.es/sites/default/files/diptico_malalts.pdf
- Es tracta de l'ús de la endomicroscopia confocal, un microscopi làser que amplia el teixit a 120x mentre s'està operant i permet al cirurgià veure els nervis responsables de l'erecció.

- Aquesta eina també aporta més precisió i permet diagnosticar i tractar el pacient en una mateixa intervenció, evitant, en molts casos, una altra operació i un altre ingrés hospitalari per al pacient.

La Fundació Puigvert de Barcelona és el primer centre a tot el món que utilitza la endomicroscopia confocal en l'extirpació quirúrgica de la pròstata.