Preguntes de salut

Introduïu al cercador el concepte del qual vulgueu informació i us hi apareixeran totes les preguntes relacionades amb el tema.

Què és una pedra renal?

La litiasi o càlcul renal, popularment anomenada també pedra al ronyó, és un fragment de material sòlid que es forma al ronyó o a les vies urinàries a partir de substàncies que estan en suspensió en l'orina. Aquestes substàncies es cristal·litzen formant una pedra que, segons la mida, anirà baixant pel tracte urinari fins expulsar-la a l’orinar, o bé es quedarà en el ronyó o en els conductes urinaris. Un dels símptomes dels càlculs renals és el còlic nefrític, un intens dolor que els qui l’han patit alguna vegada diuen que és un suplici.

10 punts bàsics que cal saber sobre el càncer de pròstata

Generalment, el càncer de pròstata afecta als homes a partir dels 50 anys. La seva incidència augmenta amb l'edat i rarament es detecta en homes més joves, excepte en casos d'antecedents familiars de càncer prostàtic. En els darrers anys s'ha observat un augment notable dels casos diagnosticats degut, sobretot, a l'impacte de l'envelliment de la població i en la introducció del diagnòstic precoç. A continuació els presentem 10 punts bàsics que cal saber sobre aquesta malaltia.

Acte de cloenda del curs acadèmic 2019-2020 i comiat de residents

Hem celebrat l'acte de cloenda del curs acadèmic i el comiat del residents que finalitzen aquest any el seu període d'aprenentatge en els Serveis d'Urologia, Nefrologia i Psicologia. Atesa la situació actual s'ha restringit l'accés presencial a l'acte però l'hem retransmès en directe.

El Servei de Nefrologia de la Fundació Puigvert esta preparant una nova edició de les trobades per a pacients nefrològics.

Amb la participació de professionals dels serveis de la Fundació, l'objectiu d’aquestes trobades és aprofundir en la malaltia renal crònica per tal d