Jornada de portes obertes

La Fundació Puigvert duu a terme un programa de portes obertes per tal de facilitar als més joves coneixements relacionats amb les especialitats desenvolupades en aquest centre sanitari.

El programa s'ofereix a totes les escoles de Barcelona que estiguin interessades en aportar als seus programes educatius temes de l'àmbit sanitari, tractats d'una manera propera i amena per als seus alumnes.

A partir de les diferents edats dels visitants, des de la Fundació proposem tres modalitats de visita.

Informació general

L'entrada es fa pel carrer Cartagena. El nombre d'alumnes per xerrada és preferible que no superi els 25.

Important:

Les xerrades es fan dins el mateix centre hospitalari, per això preguem que els Professors informin els alumnes de les normes de silenci i comportament adients.
Es prega puntualitat, ja que en cas que un grup arribi més de 30 minuts tard sense avís previ es considerarà cancel·lada la xerrada.

La donació d'òrgans

Dimarts a partir de les 15.30h
Per demanar dia i hora cal trucar al 93 428 56 82

Descripció

En aquesta modalitat, la Fundació Puigvert treballa conjuntament amb l'Hospital de Sant Pau.

Sensibilitzar la gent jove en els temes de trasplantament d'òrgans i fer-los conèixer l'opinió dels metges i les persones trasplantades és l'objectiu principal d'aquestes jornades.

En grups de com màxim  30 alumnes, es visita primer una part de l'Hospital de Sant Pau, amb un professional d'aquell centre.

Posteriorment, s'entra a la Fundació Puigvert i es va a la Biblioteca, on un nefròleg, amb suport audiovisual, els parla sobre el trasplantament. De vegades, hi col·labora un malalt trasplantat perquè el alumnes puguin fer-li preguntes directament.

Joves de 15 a 18 anys.

Obsequis:

Al final de la xerrada s’oferirà als nens i nenes un petit refrigeri i se’ls obsequiarà amb una bossa de la Fundació.

Què fan a l'hospital?

Descripció

Donar a conèixer el funcionament d'un centre hospitalari i descriure els estris (estetoscopi, xeringues, etc.) i les tècniques de diagnòstic més comunes (ecografia, radiografia, etc.)

També es fa una breu descripció del sistema urinari i de les seves principats malalties.

Amb això es pretén col·laborar en l'educació sanitària dels alumnes i explicar-los què hi ha rere la consulta del metge.

La visita és conduïda per un metge de la Unitat d'Uropediatria.

Obsequis
Al final de la xerrada s'ofereix als nens un petit refrigeri i se'ls obsequia amb una bossa de la Fundació.

Inscripció

Edat: Nens i nenes de 8 a 10 anys.

Salut reproductiva

Descripció

Aclarir conceptes fisiològics relacionats amb l'esfera de la reproducció humana. Introduir els joves en els aspectes relacionats amb les malalties de transmissió sexual. Orientació sobre el control de la fertilitat.

Divulgar aspectes de la infertilitat i de les tècniques actuals de reproducció assistida.

Atesa l'extensió del tema, els diferents aspectes de la reproducció humana es distribueixen en tres apartats:

1. Fisiologia de l'aparell reproductor masculí i femení. Mètodes contraceptius.

2. Introducció a les malalties de transmissió sexual. Pràctiques de risc. Prevenció.

3. Reproducció assistida. Tècniques i resultats.

En el moment de concretar la visita, és necessari especificar quin apartat es prefereix.

Es facilitarà que els alumnes plantegin qüestions i que permetin establir un debat entre tots els presents per tal d'enriquir tot el col·lectiu.

Es recomana la preparació prèvia del tema a l'escola.

Joves de 14 anys

Reanimació cardiorespiratòria

Contactar amb: portesobertes@fundacio-puigvert.es o 93 416 97 32

Descripció

Metgesses i Metges del Servei d'Anestesiologia i Reanimació de la Fundació Puigvert, instructors acreditats pel Consell Català de Ressuscitació, ensenyen les mesures indicades per aplicar el Suport Vital Bàsic en cas d'una aturada cardiorespiratòria amb tallers pràctics

Inscripció:

Joves d'entre 8 i 18 anys

Obsequis:

Al final de la xerrada s’oferirà als nens i nenes un petit refrigeri i se’ls obsequiarà amb una bossa de la Fundació i un llibret il·lustrat.

La Seguretat dels Pacients als hospitals

Horari:

Descripció:

A la Fundació vetllem i ens esforcem per garantir la seguretat dels nostres pacients. Molts dels ciutadans però, d’una banda no saben quins són els riscos més habituals i de l’altra, desconeixen que hi ha moltes petites accions que poden fer com a pacients de qualsevol hospital per tal de contribuir a la consecució de la màxima seguretat en l’assistència. Per això i perquè creiem que és important conèixer aquests aspectes quant abans millor, hem creat aquest programa per als més joves:

-       L’ importància de rentar-se les mans

-       Per què cauen els malalts a l'hospital?

-       Podem confondre els pacients mentres els atenem?

-       Hi ha alguna eina que serveixi per saber si el malalt està ben preparat per operar-se?

Els nens i nenes podran respondre aquestes preguntes després de visualitzar els vídeos i jocs que es passaran durant la xerrada.

Inscripció:

Edat: Nens i nenes de 10 a 12 anys

El 20 de març tindrà lloc la tercera trobada per a pacients nefrològics en la qual es parlarà de la diàlisi com a tractament substitutiu de la malaltia renal crònica. La Trobada es farà a la tarda, de 16h a 18,15, i comptarà amb expert nefròlegs de la Fundació.