Urologia

Centre de referència en les patologies i disfuncions urològiques. Resposta personalitzada i integral en urologia oncològica, reconstructiva, pediàtrica, de la litiasi, en urologia funcional i femenina i en trasplantament renal. Innovació en tècniques quirúrgiques mínimament invasives.

Antecedents històrics

El Servei d'Urologia va ser dirigit pel professor Puigvert fins l'any 1970, en què en va assumir la direcció el Dr. Norberto Mallo, qui va impulsar l'organització del servei per àrees de responsabilitat. De 1994 a 2002, en va assumir la direcció el Dr. José Vicente, el qual va passar el testimoni al Dr. Humberto Villavicencio, actual director del Servei.

Àmbit assistencial

El Servei d'Urologia de la Fundació està organitzat en unitats superespecialitzades, des de les quals, a través d'equips multidisciplinaris, es dóna resposta a totes les necessitats de l'àmbit urològic:

Diagnòstic i tractament de la patologia tumoral

Cirurgia endoscòpica, per via oberta, laparoscòpica i robòtica dels tumors superficials i/o infiltrants del ronyó, de la glàndula suprarenal, de l'urèter, de la bufeta, de la uretra, de la pròstata, del testicle i del penis. Cirurgia combinada amb quimioteràpia, braquiteràpia i/o crioteràpia del tumor de pròstata i del ronyó.

Diagnòstic i tractament de patologies no tumorals

Cirurgia de la patologia benigna de la pròstata, de les fascitis retroperitoneals, de les fístules urinàries, de l'estenosi de l'artèria vasculorenal, de l'estenosi ureteral o uretral. Tractament de la tuberculosi urinària. Obtenció d'òrgans per a trasplantament renal de donant viu. Trasplantament renal de donant mort. Cirurgia conservadora i reparadora dels traumatismes o lesions congènites urogenitals.

Diagnòstic i tractament de la litiasi urinària

Eliminació dels càlculs urinaris per tècniques de cirurgia convencional, endoscòpica o per ones de xoc, mitjançant fragmentació del càlcul. Tractament de la litiasi metabòlica i abordatge integral de la litiasi.

Diagnòstic i tractament de les disfuncions miccionals

Correcció de la incontinència urinària i de les obstruccions vesicouretrals. Diagnòstic i tractament dels símptomes urinaris irritatius. Estudis urodinàmics.

Diagnòstic i tractament de les uropaties infantils

Cirurgia de les malformacions i dels tumors urològics. Tractament d'enuresi.

Revisions periòdiques

Destinades a la detecció precoç del càncer de pròstata i a la salut urològica.

Centraleta 93 416 97 00

Sol·licitut de consultes privades
93 416 97 07 (De dilluns a dijous de 09:30 a 19:30h i divendres de 09:30 a 17:00)

Sol·licitud consultes Servei Català de la Salut
93 416 97 26 (De dilluns a dijous de 9:00 a 17:00h i divendres de 9:00 a 12:00h)

La Fundació acull el Professor Anwar R. Padhani

L’onze de maig la Fundació va rebre el Professor Anwar R. Padhani, radiòleg Director de la Unitat de Ressonància Magnètica Nuclear del Paul Strickland Scanner Centre del Mount Vernon Hospital de Londres.

La Fundació ha acollit avui a pacients i familiars de pacients que volien saber "tot el que cal saber" sobre el càncer de pròstata. Al llarg de la Jornada s'han donat a conèixer les generalitats del càncer de pròstata a la població i s'ha intentat respondre els dubtes de tots els assistents.