Nefrologia

Centre de referència en malalties renals hereditàries, nefropaties sistèmiques i hipertensió. Resposta personalitzada i integral en Insuficiència Renal Crònica (IRC): del diagnòstic al tractament substitutiu amb tècniques de diàlisi; del coneixement tècnic al suport i l'acompanyament de la malaltia crònica. Capacitat innovadora i capdavanters en el trasplantament renal de donant viu.

Antecedents històrics

El Servei de Nefrologia té els seus orígens a la Fundació, l'any 1955, quan el Dr. Gerardo del Río es responsabilitza de l'assistència de les "uropaties mèdiques". L'any 1959, s'hi va constituir la Secció de Nefrologia i en 1964, el Servei de Nefrologia. Aquell mateix any, es van instal·lar els primers ronyons artificials a la institució.

El 1974, la nefrologia es va reconèixer a Espanya com a nova especialitat mèdica, i a la Fundació, el Servei de Nefrologia es va organitzar per unitats. El 1992, el Dr. Pere Barceló va assumir la direcció del Servei, i al seu torn fou substiuït pel Dr. José Ballarín, l'any 2006.

Àmbit assistencial

La nefrologia és una especialitat mèdica que té com a objecte l'estudi morfològic i funcional del ronyó, tant en les condicions normals com en les patològiques.

Les prestacions nefrològiques que es tracten en la Fundació Puigvert són:

Diagnòstic de malalties renals

Diagnòstic d'hematúria, hipertensió arterial, infeccions urinàries, insuficiència renal, nefropaties diabètiques i sistèmiques.

Tractament de les malalties renals

Diagnòstic i tractament mèdic per preservar la funció renal. Establiment de normes dietètiques. Tractament substitutiu de la funció renal mitjançant diàlisi.

Trasplantament renal

Preparació mèdica para al trasplantament renal. Tractament mèdic postcirurgia del trasplantament renal.

Revisions periòdiques

Detecció precoç de la insuficiència renal. Valoració del risc cardíac per hipertensió persistent.

Centraleta 93 416 97 00

Sol·licitut de consultes privades
93 416 97 07 (De dilluns a dijous de 09:30 a 19:30h i divendres de 09:30 a 17:00)

Sol·licitud consultes Servei Català de la Salut
93 416 97 26 (De dilluns a dijous de 9:00 a 17:00h i divendres de 9:00 a 12:00h)

Inscripció oberta per a les Jornades de Portes Obertes per a les escoles

A la Fundació portem a terme des de fa més de 20 anys un programa de portes obertes per proporcionar als més joves coneixements relacionats amb les especialitats desenvolupades en el nostre centre sanitari. Actualment oferim 4 tipus de Jornades: - La donació d'òrgans - Salut reproductiva

La Fundació ha acollit avui a pacients i familiars de pacients que volien saber "tot el que cal saber" sobre el càncer de pròstata. Al llarg de la Jornada s'han donat a conèixer les generalitats del càncer de pròstata a la població i s'ha intentat respondre els dubtes de tots els assistents.