La Fundació acull el Professor Anwar R. Padhani

23/05/2017

L’onze de maig la Fundació va rebre el Professor Anwar R. Padhani, radiòleg Director de la Unitat de Ressonància Magnètica Nuclear del Paul Strickland Scanner Centre del Mount Vernon Hospital de Londres.

El professor Padhani, referent mundial en el seu camp, va fer una conferència sobre el paper actual de la Ressonància Magnètica Nuclear multiparamètrica (mpMRI) en el càncer de pròstata i els possibles escenaris futurs d'aplicació, aprofundint en temes com la utilitat de les biòpsies prostàtiques de fusió amb les imatges de RMN (Fusion-MRI prostate biopsy), l’ajuda que la mpMRI pot proporcionar a l'hora del plantejament quirúrgic o radioteràpic i els efectes d'un estadiatge i seguiment més precisos i precoços amb la RMN "total body" en els pacients amb càncer de pròstata metastàtic.

La sessió, recolzada pels Dr. Villavicencio i el Dr. Palou –Director del Servei d’Urologia i Cap de la Unitat d’Uro-oncologia de la Fundació respectivament–  va ser organitzada i presentada pel Dr. Sanguedolce, Adjunt de la Unitat d'Uro-Oncologia, que ha col·laborat amb el Professor Padhani en diversos estudis durant la seva estada al Regne Unit.

A l’acte hi van assistir el Servei d'Urologia, el Servei de Radiologia de la Fundació i Adjunts dels Serveis de Radiologia i Radioteràpia de l'Hospital Sant Pau.

D’altra banda, el dia 12 es va organitzar una sessió de casos clínics en col·laboració amb el Servei de Radiologia de la fundació, amb la coordinació de la Dra. Martinez, Directora del mateix Servei. L'esdeveniment ha estat una ocasió per plantejar estudis clínics prospectius multicèntrics i futurs cursos i workshops per uròlegs i radiòlegs.

Contacte O.T. Comunicació i Imatge

(De dilluns a divendres de 9h a 18h)

sarmengol@fundacio-puigvert.es

La Fundació ha acollit avui a pacients i familiars de pacients que volien saber "tot el que cal saber" sobre el càncer de pròstata. Al llarg de la Jornada s'han donat a conèixer les generalitats del càncer de pròstata a la població i s'ha intentat respondre els dubtes de tots els assistents.