Dins els actes de commemoració del 50è aniversari, la Fundació va patrocinar la 30a edició de la Cursa Pàlcam organitzada per l'Escola Pàlcam del carrer Castillejos de Barcelona. La cursa, celebrada el 26 de març, va comptar amb la participació de 3.500 alumnes d' escoles del districte i d'arreu de Barcelona. A banda de les categories infantils i juvenils, es va fer un Cursa Open en què hi van participar els pares i mares dels alumnes així com els treballadors de la Fundació i les seves famílies.

La 5a edició del Curs d'hemodiàlisi crònica ha comptat amb prop de 50 experts que han acudit a la Fundació els dies 15, 16 i 17 de març. El Curs ha estat dirigit pel Dr. Joan Manuel Díaz, del Servei de Nefrologia.

L'atenció dels pacients en programes d'hemodiàlisi periòdica constitueix una part molt important de l'activitat assistencial dels nefròlegs. Aquest curs pretén revisar tots els conceptes i destacar les darreres novetats en el tema

El 20 de març tindrà lloc la Jornada sobre malalties renals hereditàries al recinte modernista de l'Hospital de Sant Pau organitzada per la Plataforma de Malalties Minoritàries. La Fundació Puigvert hi ha participat molt activament i anima els experts a participar en aquesta jornada d'inscripció gratuïta. Per a fer-ho, cliqueu aquí: http://malaltiesminoritaries.org/portal1/m_reserva_acto_ficha_cat.asp?ev...

Ets pacient de la Fundació i t'agradria gaudir del xef Jordi Cruz i dels Ol'green en directe? Doncs ara en tens l'oportunitat!

El 18 d'abril la Fundació acollirà una masterclass sobre el tractament mínimament invasiu de l' urololitiasi pediàtrica. Al llarg de la jornada hi haurà sessions teòriques i pràctiques totes elles centrades en tècniques endourològiques i percutànies mínimament invasives (microperc, miniperc, RIRS).

Inscripció oberta. Per a més informació, feu clic aquí

Des del dijous 15 de desembre i fins a finals de febrer, dins el marc del 50è aniversari, la Fundació acollirà una exposició fotogràfica de caire benèfic a càrrec del fotògraf Chus Alonso. Les fotografies estaran a la venda i els diners que es recaptin es destinaran a la lluita contra el càncer de pròstata, patologia que la Fundació tracta des de fa 50 anys.

El Departament d'Infermeria de la Fundació va celebrar la 3a Jornada d'Infermeria Urològica, una cita ineludible per a tots els professionals de l'infermeria que volen ampliar els seus coneixements en aquesta especialitat. Aquesta tercera Jornada va estar centrada en la patologia urològica de la dona i es va aprofundir en temes com el VPH, la disfunció sexual, el desig gestacional o la patologia urològica durant l'embaràs.

Més de 200 experts s'han reunit a la 16a edició del Curs d'Andrologia de la Fundació en el que durant 3 dies els professionals han pogut intecanviar coneixements i experiències en aquest camp.

El Curs ha constat de tres parts diferenciades: una primera dedicada a la medicina sexual reproductiva, una segona centrada en la medicina sexual y una part més pràctica en la que s'han fet cirurgies que s'han retransmès en directe des dels quiròfans de la Fundació a la Sala d'Actes de l'Hospital de Sant Pau, seu del curs en aquesta ocasió.

El doctor Joan Palou, cap de la Unitat d'Urologia Oncològica de la Fundació Puigvert, ha estat escollit com a membre de l'American Association of Genitourinary Surgeons (AAGUS), l'entitat més prestigiosa i antiga en el camp de l'Urologia a nivell mundial -es vafundar al 1886-. És l'únic espanyol que forma part d'aquesta entitat. L'associació compta únicament amb 75 membres actius, que només es renoven quan algun d'ells es jubila o mor.

El passat 3 d’abril va néixer el primer nadó fruit d’un tractament de vitrificació d’ovòcits ofert per la sanitat pública catalana a una dona que ha patit càncer de mama, gràcies al Programa de Reproducció Assistida de la Fundació Puigvert i l’Hospital de Sant Pau (PRA).

La Fundació patrocina la Cursa Pàlcam

El 31 de març s'inaugurarà a la Fundació l'exposició Els colors de la Mediterrània, una mostra fotográfica amb imatges submarines de Miquel Pontes, informàtic de professió i treballador de la fundació però amant del mar i de la seva fauna.