Instal·lacions

La Fundació disposa d'unes instal·lacions àmplies, que donen servei a la Clínica i a l'Institut. La Clínica i l'Institut es diferencien en el finançament de l'assistència prestada: privada o pública.

La Clínica Uronefroandrològica és d'assistència privada, ja sigui a particulars o a companyies d'assegurances i mútues privades. Té un equip tancat de facultatius, que en la seva gran majoria treballen exclusivament a la Fundació.

L'Institut d'Urologia, Nefrologia i Andrologia és d'assistència pública, finançat majoritàriament pel Servei Català de la Salut. Treballa amb facultatius amb dedicació plena, organitzats en equips integrats, jerarquitzats, multidisciplinaris i superespecialitzats.

Tant la Clínica com l'Institut tenen una organització i uns protocols de treball clínic comuns i també unes instal·lacions completes i compartides.

La Fundació compta amb 124 llits instal·lats, 32 consultoris d'activitat programada i 2 d'urgències, amb 4 boxes específics. A més, compta amb:

Mitjans terapèutics:

• 4 quiròfans (un d'ells dotat per a cirurgia robotitzada), tots en funcionament 12 hores diàries.
  • Anestèsia i reanimació, amb 11 boxes de cures intensives postoperatòries.
  • 1 quiròfan de Cirurgia Major Ambulatòria (CMA).
  • Endoscòpia urològica.
  • Radiologia intervencionista (urològica i vascular) i litotrípsia extracorpòria per ones de xoc.
  • Laboratori de seminologia i embriologia (amb banc de semen) i programa de reproducció assistida.
  • Hemodiàlisi i hospital de dia nefrològic.
  • Psicologia clínica.
  • Farmàcia hospitalària.

Suport diagnòstic: serveis de laboratoris (anatomia patològica, bioquímica, biologia molecular, hematologia i microbiologia), diagnòstic per la imatge, urodinàmia, electrocardiografia, documentació mèdica, etc.

I té els recursos tecnològics necessaris per al tractament de les especialitats de la Fundació i la tecnologia més capdavantera:

• Equipament per a microcirurgia
  • Equipament per a cirurgia percutània
  • Equipament per a cirurgia endoscòpica
  • Equipament per a cirurgia laparoscòpica
  • Làser HOLMIUM YAG, per al tractament de la litiasi
  • Làser KTP, per al tractament de l’Hiperplàsia Benigna de Pròstata (HBP)
  • Robot Da Vinci de 4 braços, per a la cirugia robòtica
  • Litotrípsia extracorpòria per ones de xoc

Les instal·lacions per a la docència i la formació disposen de:

• Moderna tecnologia audiovisual
  • 2 sales de reunions per a treballar
  • 1 aula de formació per a 60 persones
  • 1 aula de conferències per a 80 persones
  • 1 sala d’actes per a 200 persones
  • connexió wi-fi

La Fundació també té laboratoris específics per a la investigació de biologia molecular, la genètica i l'enginyeria tissular.

En el seu esforç per dur a terme la divulgació científica de les seves activitats, la Fundació Puigvert inclou un arxiu clínic amb més de 600.000 històries clíniques completes i tres milions de plaques radiogràfiques i ecogràfiques.

A més, la Biblioteca recull un nombre molt important de llibres i col·leccions completes de les principals revistes d'urologia, nefrologia i andrologia, i llibres i revistes de psicologia clínica, anestèsia i reanimació, radiologia i laboratoris. El fons bibliogràfic suma un total de més de 12.000 llibres i de 150 col·leccions completes.

Per tal de donar suport gràfic i audiovisual a la docència, la formació i la divulgació, la Fundació té una col·lecció important de fotografies, pel·lícules i vídeos, fons que ha aconseguit nombrosos premis nacionals i internacionals al llarg dels anys.

La Fundació acull el Professor Anwar R. Padhani

L’onze de maig la Fundació va rebre el Professor Anwar R. Padhani, radiòleg Director de la Unitat de Ressonància Magnètica Nuclear del Paul Strickland Scanner Centre del Mount Vernon Hospital de Londres.

La Fundació ha acollit avui a pacients i familiars de pacients que volien saber "tot el que cal saber" sobre el càncer de pròstata. Al llarg de la Jornada s'han donat a conèixer les generalitats del càncer de pròstata a la població i s'ha intentat respondre els dubtes de tots els assistents.