Preguntes de salut

Introduïu al cercador el concepte del qual vulgueu informació i us hi apareixeran totes les preguntes relacionades amb el tema.

Què és una pedra renal?

La litiasi o càlcul renal, popularment anomenada també pedra al ronyó, és un fragment de material sòlid que es forma al ronyó o a les vies urinàries a partir de substàncies que estan en suspensió en l'orina. Aquestes substàncies es cristal·litzen formant una pedra que, segons la mida, anirà baixant pel tracte urinari fins expulsar-la a l’orinar, o bé es quedarà en el ronyó o en els conductes urinaris. Un dels símptomes dels càlculs renals és el còlic nefrític, un intens dolor que els qui l’han patit alguna vegada diuen que és un suplici.

10 punts bàsics que cal saber sobre el càncer de pròstata

Generalment, el càncer de pròstata afecta als homes a partir dels 50 anys. La seva incidència augmenta amb l'edat i rarament es detecta en homes més joves, excepte en casos d'antecedents familiars de càncer prostàtic. En els darrers anys s'ha observat un augment notable dels casos diagnosticats degut, sobretot, a l'impacte de l'envelliment de la població i en la introducció del diagnòstic precoç. A continuació els presentem 10 punts bàsics que cal saber sobre aquesta malaltia.

La Fundació patrocina la Cursa Pàlcam

Dins els actes de commemoració del 50è aniversari, la Fundació va patrocinar la 30a edició de la Cursa Pàlcam organitzada per l'Escola Pàlcam del carrer Castillejos de Barcelona.

El 31 de març s'inaugurarà a la Fundació l'exposició Els colors de la Mediterrània, una mostra fotográfica amb imatges submarines de Miquel Pontes, informàtic de professió i treballador de la fundació però amant del mar i de la seva fauna.